רוב האנשים חושבים שלוגו טוב זה כל מה שצריך. אבל האמת? לוגו הוא רק קצה הקרחון. מיתוג טוב לא נועד רק להרשים – הוא נועד להשפיע, להתחבר, ולהישאר.
מיתוג הוא לא מוצר – הוא מערכת הפעלה
כמעט כל לקוח שמגיע אלינו בפעם הראשונה שואל: “אז מתי נראה סקיצות ללוגו?” וזה מובן. לוגו הוא הדבר הנראה, המזוהה, המוחשי. הוא מופיע על הכרטיס, באתר, על השלט של החנות או בדף הבית של האינסטגרם. אבל כשעוצרים לחשוב על זה לרגע – הלוגו הוא לא מה שגורם לך לבחור במותג. הוא פשוט מה שאתה זוכר אחרי שכבר התחברת. מיתוג הוא לא סימן גרפי – הוא התחושה שקיבלת כשנכנסת לאתר. הטון שבו כתבו לך במייל. הדרך שבה המוצר הגיע אליך ארוז. המוזיקה ברקע של הוידאו. בקודוס, אנחנו רואים במיתוג תשתית עמוקה שמכילה את הקול, האישיות, הסגנון והמסר של העסק – הרבה לפני שבוחרים צבע. המיתוג הוא מערכת הפעלה. הלוגו? הוא האייקון שעליו אתה לוחץ כדי להיכנס פנימה.
אז מה באמת מרכיב מיתוג?
מיתוג טוב הוא תוצאה של סדרה של החלטות – חלקן עיצוביות, חלקן שיווקיות, וחלקן רגשיות לגמרי. הנה כמה מהמרכיבים שאנחנו בונים סביבם את התהליך:
1. אסטרטגיית מותג
לפני שמתחילים לעצב – אנחנו שואלים. הרבה. מי אתם? מה מבדל אתכם? מה הסיפור שמחבר ביניכם לבין הלקוחות? האסטרטגיה היא השלד של כל מיתוג טוב. בלעדיה, הלוגו פשוט “יפה”, אבל לא שלכם. אנחנו רוצים לגרום למישהו לראות אתכם ולומר – “זה מרגיש בדיוק כמוהם”.
2. שפה גרפית וטיפוגרפית
פה כן נכנסים צבעים, פונטים, צורות וסגנון. אבל לא כי הם “יפים” – אלא כי הם מגישים את הסיפור של המותג בצורה ויזואלית מדויקת. שפה גרפית עקבית יוצרת תחושת מקצועיות ואמינות, עוזרת ללקוח לזהות אתכם בכל נקודת מגע – ומחזקת את הקשר בכל פעם מחדש.
3. טון דיבור ואישיות מותג
המילים שאתם בוחרים חשובות לא פחות מהעיצוב – ואולי אפילו יותר. מותג שמדבר בגובה העיניים משדר משהו שונה ממותג פורמלי. מותג ששם לב לפרטים הקטנים (כמו איך הוא עונה ללקוח בפנייה ראשונה) בונה אמון. אנחנו כותבים מותגים בדיוק כמו שאנחנו מעצבים אותם – עם סבלנות, הבנה, והרבה כוונה.
הלוגו לא מיותר – אבל הוא חייב לשבת על תשתית
הגיע הזמן לחזור אל הלוגו, אבל בלי לעשות ממנו כוכב ראשי של הצגה שהוא רק שחקן משנה בה. לוגו טוב נבנה על בסיס ברור, לא כתחליף. הוא מגיע אחרי שאנחנו יודעים מה אתם אומרים, למי אתם פונים, ואיך אתם רוצים לגרום לאנשים להרגיש. הרי לוגו, מרשים ככל שיהיה, לא יכסה על מותג לא ברור. בדיוק כמו שחולצה מעוצבת לא תהפוך מישהו לדוגמן. אבל כשיש מותג ברור, מובחן, מחובר לעצמו וללקוחותיו – לוגו טוב עוזר לו לזרוח.
מיתוג הוא לא מה שרואים – אלא מה שמרגישים
מיתוג הוא החיבור הרגשי שנבנה בין עסק ללקוחות שלו. הוא לא תבנית עיצובית, אלא דיאלוג, סיפור, מגע. לוגו, צבעים, פונטים – הם רק כלים שמסמלות את הצורה, אבל לא את התוכן. הקול, האישיות, והחוויה – הדרך שבה המותג שלכם מדבר – הם מה שבאמת נחרט בזיכרון. אז בפעם הבאה שאתם מתחילים תהליך מיתוג, תשאלו פחות “איזה צבע הכי יפה” ותשאלו יותר: מה אנחנו רוצים שאנשים ירגישו כשהם פוגשים אותנו לראשונה? בסטודיו קודוס, זה בדיוק המקום שבו אנחנו מתחילים. וזה בדיוק המקום שבו דברים טובים מתחילים להיבנות.